«Μαγνήτης» για την προώθηση του διεθνούς εμπορίου στις ευρωπαϊκές αγορές καθίστανται σταδιακά τα ελληνικά λιμάνια, καθώς η πλεονεκτική γεωγραφική θέση τους και οι επενδύσεις σύνδεσής τους με τα σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα, «ανοίγει την όρεξη» διεθνών κολοσσών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Εκτός από τον Πειραιά, ο οποίος βρίσκεται στην πρωτοπορία των σχετικών πρωτοβουλιών, καθώς εκεί κυριαρχεί ο κινεζικός κολοσσός της Cosco, αναδύονται βαθμιαία και οι προοπτικές των λιμένων της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου και της Ηγουμενίτσας.

Το κοινό γνώρισμα όλων αυτών των λιμένων είναι πως δυστυχώς η απουσία μεγάλης κλίμακας επενδύσεων και συνδέσεων με τη βαλκανική και ευρωπαϊκή ενδοχώρα, τα κράτησε επί αρκετά χρόνια εκτός της εμβέλειας των «ραντάρ» των παγκόσμιων ναυτιλιακών εταιρειών διακίνησης εμπορευμάτων.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως μόλις πρόσφατα άρχισε να γίνεται κατανοητό και βέβαια εφαρμοστέο το ότι εάν δεν αξιοποιείται αποτελεσματικά η σιδηροδρομική σύνδεση των ελληνικών λιμένων, τότε μειώνονται πολύ τα στρατηγικά συγκριτικά πλεονεκτήματά τους.

Στο πλαίσιο αυτό, στο πρόσφατο συνέδριο του Economist στη Θεσσαλονίκη, παρουσιάστηκαν αναλυτικά, εκτός από τον Πειραιά, οι προοπτικές του λιμένα της συμπρωτεύουσας, του Ηρακλείου και της Ηγουμενίτσας.

 

Πηγή: imerisia.gr