Οι γρήγορες διαδικασίες εισόδου – εξόδου στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η πιστοποίηση των απαιτούμενων συστημάτων ασφαλείας, τα χαμηλά τέλη προσόρμησης και η πρώτη φιλική εικόνα της πόλης είναι τα μέχρι στιγμής πρακτικά ζητήματα για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων που έχει διευθετήσει τα τελευταία χρόνια η ΟΛΘ ΑΕ.

Τα παραπάνω ανέφερε κατά τη διάρκεια παρέμβασης του στην σημερινή ημερίδα του δήμου Θεσσαλονίκης με θέμα «Κρουαζιέρα: η μεγαλύτερη τουριστική βιομηχανία – ευκαιρία για την πόλη» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης. Ταυτόχρονα ο επικεφαλής του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε στην εμπειρία των τριών τελευταίων χρόνων, αλλά και σε παραδείγματα άλλων ελληνικών προορισμών, που έχουν καταφέρει να προσελκύσουν κρουαζιερόπλοια.

Να σημειωθεί ότι το 2014 αναμένεται να καταπλεύσουν στο λιμάνι της πόλης 25 κρουαζιερόπλοια, έναντι 18 το 2013 και 11 το 2012.

Ειδικότερα, όπως είπε ο κ. Αγγελούδης, οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων που φτάνουν στη Θεσσαλονίκη  παραμένουν στην πόλη κατά 70% και μετακινούνται σε γειτονικές περιοχές (Όλυμπος, Βεργίνα κ.λπ.) κατά 30%. Τα ενδιαφέροντα όσων επιλέγουν να παραμείνουν στη Θεσσαλονίκη είναι η εστίαση, τα αξιοθέατα και οι μικρές αγορές, ενώ πραγματοποιούν δαπάνες της τάξεως των 60 – 100 ευρώ κατ’ άτομο.

Σύμφωνα με τον κ. Αγγελούδη για να επωφεληθεί περαιτέρω η Θεσσαλονίκη από την ανάπτυξη της βιομηχανίας της κρουαζιέρας θα πρέπει κατ’ αρχήν να συνεργαστούν οι φορείς της πόλης (αυτοδιοίκηση, επιμελητήρια, τουριστικοί παράγοντες, βασικές υποδομές) στο πλαίσιο μόνιμης «υπηρεσίας ενίσχυσης και υποστήριξης της κρουαζιέρας», την οποία θα συγκροτήσει ο δήμος.

Στόχος είναι να καλλιεργηθούν –κατ’ αρχήν- οι επαφές με τις εταιρείες κρουαζιέρας, ώστε να συμπεριλάβουν τη Θεσσαλονίκη στα δρομολόγια τους και εν συνεχεία να οργανωθούν όλες οι λεπτομέρειες για την προβολή της πόλης (συμμετοχή στις κατάλληλες εκθέσεις κ.λπ.) και την υποδοχή των τουριστών.

Πηγή: Voria.gr