Οι γρήγορες διαδικασίες εισόδου – εξόδου στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η πιστοποίηση των απαιτούμενων συστημάτων ασφαλείας, τα χαμηλά τέλη προσόρμησης και η πρώτη φιλική εικόνα της πόλης είναι τα μέχρι στιγμής πρακτικά ζητήματα για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων που έχει διευθετήσει τα τελευταία χρόνια η ΟΛΘ ΑΕ.

Τα παραπάνω ανέφερε κατά τη διάρκεια παρέμβασης του στην σημερινή ημερίδα του δήμου Θεσσαλονίκης με θέμα «Κρουαζιέρα: η μεγαλύτερη τουριστική βιομηχανία – ευκαιρία για την πόλη» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης. Ταυτόχρονα ο επικεφαλής του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε στην εμπειρία των τριών τελευταίων χρόνων, αλλά και σε παραδείγματα άλλων ελληνικών προορισμών, που έχουν καταφέρει να προσελκύσουν κρουαζιερόπλοια.

Να σημειωθεί ότι το 2014 αναμένεται να καταπλεύσουν στο λιμάνι της πόλης 25 κρουαζιερόπλοια, έναντι 18 το 2013 και 11 το 2012.

Ειδικότερα, όπως είπε ο κ. Αγγελούδης, οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων που φτάνουν στη Θεσσαλονίκη  παραμένουν στην πόλη κατά 70% και μετακινούνται σε γειτονικές περιοχές (Όλυμπος, Βεργίνα κ.λπ.) κατά 30%. Τα ενδιαφέροντα όσων επιλέγουν να παραμείνουν στη Θεσσαλονίκη είναι η εστίαση, τα αξιοθέατα και οι μικρές αγορές, ενώ πραγματοποιούν δαπάνες της τάξεως των 60 – 100 ευρώ κατ’ άτομο.

Σύμφωνα με τον κ. Αγγελούδη για να επωφεληθεί περαιτέρω η Θεσσαλονίκη από την ανάπτυξη της βιομηχανίας της κρουαζιέρας θα πρέπει κατ’ αρχήν να συνεργαστούν οι φορείς της πόλης (αυτοδιοίκηση, επιμελητήρια, τουριστικοί παράγοντες, βασικές υποδομές) στο πλαίσιο μόνιμης «υπηρεσίας ενίσχυσης και υποστήριξης της κρουαζιέρας», την οποία θα συγκροτήσει ο δήμος.

Στόχος είναι να καλλιεργηθούν –κατ’ αρχήν- οι επαφές με τις εταιρείες κρουαζιέρας, ώστε να συμπεριλάβουν τη Θεσσαλονίκη στα δρομολόγια τους και εν συνεχεία να οργανωθούν όλες οι λεπτομέρειες για την προβολή της πόλης (συμμετοχή στις κατάλληλες εκθέσεις κ.λπ.) και την υποδοχή των τουριστών.

Πηγή: Voria.gr

«Μαγνήτης» για την προώθηση του διεθνούς εμπορίου στις ευρωπαϊκές αγορές καθίστανται σταδιακά τα ελληνικά λιμάνια, καθώς η πλεονεκτική γεωγραφική θέση τους και οι επενδύσεις σύνδεσής τους με τα σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα, «ανοίγει την όρεξη» διεθνών κολοσσών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Εκτός από τον Πειραιά, ο οποίος βρίσκεται στην πρωτοπορία των σχετικών πρωτοβουλιών, καθώς εκεί κυριαρχεί ο κινεζικός κολοσσός της Cosco, αναδύονται βαθμιαία και οι προοπτικές των λιμένων της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου και της Ηγουμενίτσας.

Το κοινό γνώρισμα όλων αυτών των λιμένων είναι πως δυστυχώς η απουσία μεγάλης κλίμακας επενδύσεων και συνδέσεων με τη βαλκανική και ευρωπαϊκή ενδοχώρα, τα κράτησε επί αρκετά χρόνια εκτός της εμβέλειας των «ραντάρ» των παγκόσμιων ναυτιλιακών εταιρειών διακίνησης εμπορευμάτων.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως μόλις πρόσφατα άρχισε να γίνεται κατανοητό και βέβαια εφαρμοστέο το ότι εάν δεν αξιοποιείται αποτελεσματικά η σιδηροδρομική σύνδεση των ελληνικών λιμένων, τότε μειώνονται πολύ τα στρατηγικά συγκριτικά πλεονεκτήματά τους.

Στο πλαίσιο αυτό, στο πρόσφατο συνέδριο του Economist στη Θεσσαλονίκη, παρουσιάστηκαν αναλυτικά, εκτός από τον Πειραιά, οι προοπτικές του λιμένα της συμπρωτεύουσας, του Ηρακλείου και της Ηγουμενίτσας.

 

Πηγή: imerisia.gr

Άνοδό στη διακίνηση φορτίων, αλλά και επιβατών κρουαζιέρας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το 2013, ανακοίνωσε η ΟΛΘ ΑΕ. 

Συγκεκριμένα, πολύ θετικά έκλεισε η χρονιά σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα καθώς από το λιμάνι διακινήθηκαν 14.591 επιβάτες παρουσιάζοντας αύξηση 82,3% σε σχέση με το 2012.

Επίσης, από τις προβλήτες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης διακινήθηκαν 6.850.480 τόνοι (αύξηση 0,22% σε σχέση με το 2012), σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού.

Στα εμπορευματοκιβώτια -και παρά τη συνεχιζόμενη ύφεση που έχει επηρεάσει πρωτίστως το εμπόριο- το λιμάνι για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά παρουσίασε άνοδο, καθώς από τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων διακινήθηκαν 322.310 TEU έναντι 317.900 TEU το 2012 (+1,39%). 

Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων προς τις γειτονικές χώρες έφτασε τα 35.827 TEU παρουσιάζοντας αύξηση 2,97% γεγονός που αναδεικνύει την δυναμική του λιμένα Θεσσαλονίκης ως κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου για τις χώρες της Νότιας Βαλκανικής, σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Στο χύδην ξηρό φορτίο η ΟΛΘ ΑΕ κατάφερε στο σύνολο του έτους να βελτιώσει την εικόνα του εννιαμήνου, καθώς αρκετά φορτία διακινήθηκαν από τις προβλήτες του λιμανιού το τελευταίο τρίμηνο, με αποτέλεσμα η χρονιά να κλείσει με μικρή πτώση 1,8%. Το γενικό φορτίο μειώθηκε κατά 9,3% (στους 584.010 τόνους).

Το λιμάνι εξυπηρέτησε 1.819 πλοία, παρουσιάζοντας αύξηση 2,71% σε σχέση με το 2012 όταν και είχαν εξυπηρετηθεί 1.771 πλοία. 

Πηγή: tanea.gr

Αναπτύσσεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με στόχο να εξελιχθεί σε κόμβο των Βαλκανίων, ήδη από το τρέχον έτος, καθώς αναμένεται να συνδεθεί σιδηροδρομικά με τέσσερις συν μια πρωτεύουσες της ΝΑ Ευρώπης.

 

Συγκεκριμένα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εντός του 2014 θα συνδεθεί σιδηροδρομικώς, με τακτικά δρομολόγια με τα Σκόπια, τη Σόφια, το Βελιγράδι και το Βουκουρέστι. Σε δεύτερη φάση οι εμπορικές αμαξοστοιχίες θα φτάνουν μέχρι και την Κωνσταντινούπολη.

Σε κάθε περίπτωση, η αρχή θα γίνει από τα Σκόπια και τη Σόφια, ήδη από το τέλος Μαρτίου, καθώς επιλύθηκαν και τα τελευταία τεχνικά και διοικητικά ζητήματα και, πλέον, μπορεί να μπει και πρακτικά στην αφετηρία η συνεργασία του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΣΕ για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων με τακτικά δρομολόγια, αρχικά δύο φορές εβδομαδιαίως. 

Πηγή: newsbomb.gr