Στην υπογραφή στρατηγικής συμφωνίας προχώρησαν σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η COSCO. Η συμφωνία προβλέπει τη μεταφορά φορτίων με τον ελληνικό σιδηρόδρομο από το λιμάνι του Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη και αντίστροφα.

Το μνημόνιο συνεργασίας υπεγράφη μεταξύ του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Αθανάσιου Ζηλιασκόπουλου και του διευθύνοντα συμβούλου της COSCO κ. Λι Γιουνπένγκ, παρουσία του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου.

Όπως τονίζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ανακοίνωσή της, οι προοπτικές από τη συμφωνία και η καθιέρωση του λιμανιού του Πειραιά και της Ελλάδος ως Παγκόσμιου Διαμετακομιστικού Κέντρου, μέσω της οποίας θα διακινούνται φορτία από και προς την Άπω Ανατολή είναι ιδιαίτερα θετικές και θα ενισχύσουν την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.

Το μνημόνιο συνεργασίας περιλαμβάνει οκτώ σημεία με τα οποία οι δύο πλευρές δεσμεύονται για την ενίσχυση και τη βελτιστοποίηση των εμπορικών δραστηριοτήτων  και της κίνησης φορτίων από το λιμάνι του Πειραιά προς τις Βαλκανικές χώρες και την Κεντρική Ευρώπη.

Επίσης η συμφωνία ορίζει τα κύρια θέματα που θα βελτιστοποιήσουν τις δραστηριότητες κατά μήκος του σιδηροδρομικού διαδρόμου, τόσο από άποψη κόστους όσο και από άποψη χρόνου και όπως επισημαίνεται το Μνημόνιο Συνεργασίας θα αποτελέσει στο μέλλον το προσχέδιο, προκειμένου να καθιερωθεί ένας αποτελεσματικός διάδρομος για την προώθηση του φορτίου από τον Πειραιά στην Κεντρική Ευρώπη.

Επιπλέον βάσει της συμφωνίας η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύεται να παράσχει την απαιτούμενη χωρητικότητα ώστε να διευκολύνει την κίνηση φορτίων που εκκινούν από το λιμάνι του Πειραιά, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των συνθηκών άφιξης των πλοίων.

Από την πλευρά της η COSCO δεσμεύεται να χρησιμοποιεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως τον κύριο πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην Ελλάδα για τη μεταφορά του φορτίου που εισέρχεται ή εξέρχεται από τον λιμένα του Πειραιά.

Την ικανοποίησή του για την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας εξέφρασε ο υφυπουργός Υποδομών και Παπαδόπουλος και σημείωσε πως η μέχρι σήμερα επιτυχής προσέγγιση κορυφαίων πολυεθνικών εταιρειών να χρησιμοποιήσουν το λιμάνι του Πειραιά ως λιμάνι εισόδου στην αγορά της Κεντρικής Ευρώπης, καθιστά επιτακτική την υπογραφή του μνημονίου αυτού.

Εξέφρασε επίσης την ελπίδα ότι θα ακολουθήσουν και άλλες παρόμοιες συμφωνίες.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος και δσ. Ο κ. Ζηλιακόπουλος χαρακτήρισε τη σημερινή συμφωνία ιστορικής σημασίας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο καθώς δημιουργεί ανεξάντλητες ευκαιρίες ανάπτυξης και ανοίγει το δρόμο για να γίνει η Ελλάδα Παγκόσμιο Διαμετακομιστικό Κέντρο και πύλη εισόδου εμπορευμάτων για την Ευρώπη.

Επίσης, όπως είπε, αναβαθμίζεται ο ρόλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως κύριας σιδηροδρομικής εταιρίας που θα συντονίζει τη διέλευση φορτίων της COSCO προς την Κεντρική Ευρώπη.

Πηγή: naftemporiki.gr

Έντονα αυξητικά κινήθηκαν τα οικονομικά μεγέθη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στο πρώτο εξάμηνο του 2014, ως αποτέλεσμα αφενός της αύξησης της διακίνησης και αφετέρου της μείωσης των εξόδων.

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 27.099.923 ευρώ, αυξημένος κατά 9,13% σε σχέση με πέρυσι. Αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε σε όλους τους λειτουργικούς τομείς (ΣΕΜΠΟ κατά 12,93%, Συμβατικό Λιμάνι κατά 4,19%, Επιβατικό Λιμάνι, Εκμετάλλευση Χώρων).

Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 13.171.572 ευρώ, αυξημένα κατά 29,96%, ενώ τα αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 10.467.551 ευρώ, αυξημένα κατά 13,54%. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 30,84% στα 14.054.330 ευρώ.

Σημειώνεται ότι στο διάστημα Ιανουάριος - Ιούνιος 2014 διακινήθηκαν 161.640 κοντέινερ (σε TEUs), μέγεθος αυξημένο κατά 12,63% συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2013. Η αντίστοιχη αύξηση στο γενικό φορτίο είναι 11,93% και στο ξηρό χύμα φορτίο 0,34%.

«Όπως αποδεικνύουν οι αριθμοί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διατηρεί τη δυναμική του, παρά το γεγονός ότι η ελληνική οικονομία βρίσκεται επί έξι χρόνια σε συνθήκες ύφεσης. Το στρατηγικό γεωγραφικό σημείο της Θεσσαλονίκης σε συνδυασμό με την ποιότητα των παρεχόμενων λιμενικών υπηρεσιών δημιουργούν συγκριτικό πλεονέκτημα, το οποίο αξιοποιούμε», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΟΛΘ Α.Ε. Στέλιος Αγγελούδης.

Πηγή: naftemporiki.gr

Σειρά μέτρων για την ενίσχυση της απασχόλησης πρότεινε ο πρόεδρος του ΣΕΒ Θεόδωρος Φέσσας στη συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Απασχόλησης, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.

«Με δεδομένο ότι όλες οι προβλέψεις υποδεικνύουν ότι η υψηλή ανεργία δεν θα υποχωρήσει σύντομα, δεν έχουμε την πολυτέλεια να ασχοληθούμε μόνο με άμεσα, βραχυπρόθεσμα ζητήματα αλλά πρέπει να εργαστούμε κυρίως, πάνω στα μακροπρόθεσμα, διαρθρωτικά προβλήματα, όπως αυτό της παιδείας» αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση ο Σύνδεσμος και προτείνει:

- Μείωση του μη μισθολογικού κόστους των επιχειρήσεων ως εργαλείου για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους, η οποία θα πρέπει να γίνει πρακτικά μέσα από την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής και της αδήλωτης εργασίας.
- Εξειδικευμένο σχεδιασμό δράσεων ανά κατηγορία ανέργων.
- Αξιολόγηση και εκ νέου σχεδιασμό των κίνητρων για την απασχόληση των ανέργων.
- Αποτίμηση του υφιστάμενου και δημιουργία νέου πλαισίου για την πρώτη εργασιακή εμπειρία, μαθητεία και πρακτική άσκηση.
- Ουσιαστική διασύνδεση πανεπιστημίων και επιχειρήσεων για την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας.
- Δημιουργία Εθνικού Μηχανισμού Διάγνωσης Αναγκών σε δεξιότητες για το ανθρώπινο δυναμικό, με σκοπό τον καλύτερο σχεδιασμό των προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης.
- Αξιολόγηση των προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας, με στόχο την αποφυγή κατασπατάλησης πόρων σε μη παραγωγικές δράσεις, καθώς και την ενίσχυση των συμπράξεων των κοινωνικών εταίρων με κρατικούς φορείς.

Παράλληλα, ο κ. Φέσσας επισήμανε ότι νέες θέσεις εργασίας και βελτίωση των εισοδημάτων μπορούν να επιτευχθούν μόνο μέσα από την ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα, με τη δημιουργία περισσότερων και μεγαλύτερων ιδιωτικών επιχειρήσεων, καθώς οι παραδοσιακές λύσεις με τα μεγάλα προγράμματα δημοσίων επενδύσεων ή με τη διόγκωση του ευρύτερου δημόσιου τομέα δεν θα υπάρχουν για πολλά χρόνια, λόγω των ισχυρών δημοσιονομικών περιορισμών.

Ο ΣΕΒ δίνει επίσης έμφαση στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων «που θα βασίζεται στην καινοτομία και τη γνώση, στο επίπεδο της ποιότητας των προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και στις αναβαθμισμένες δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού μας και όχι στις χαμηλότερες αμοιβές».

Κατά συνέπεια, τονίζει, ουσιαστική προϋπόθεση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της απασχόλησης στη χώρα μας είναι η προώθηση των μεταρρυθμίσεων και των δομικών αλλαγών, που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και της οικονομίας, συνολικά.

Πηγή: voria.gr

Ξεκίνησαν οι πρώτες συναλλαγές επί των ασφαλίστρων κινδύνου χρεοκοπίας της ελληνικής οικονομίας (cds). Οι επενδυτές έδιναν εδώ και αρκετό καιρό τιμές και αποδόσεις στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Ωστόσο αυτό δεν συνεπάγεται ότι γίνονταν και αγοραπωλησίες των σύνθετων αυτών χρηματοοικονομικών προϊόντων.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ - ΜΠΕ, σύμφωνα με τον Οργανισμό που πραγματοποιεί την εκκαθάριση των συναλλαγών αυτών, Depository Trust & Clearing Corp, οι πρώτες 74 συναλλαγές μετά το 2012, καταγράφηκαν την προηγούμενη εβδομάδα. Οι συναλλαγές αυτές καλύπτουν ομόλογα ονομαστικής αξίας 123 εκατομμυρίων ευρώ. Οι αμέσως προηγούμενες συναλλαγές είχαν εκκαθαριστεί τον Μάρτιο του 2012, λίγο πριν από το PSI, και αφορούσαν τίτλους αξίας 2,25 δισ. ευρώ.

Η επανεμφάνιση των ελληνικών cds αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την ομαλοποίηση της αγοράς, σύμφωνα με δήλωση του Αθαν. Βαμβακίδη στελέχους της Bank of America στο Βloomberg. O ίδιος επισημαίνει ότι το εργαλείο των cds με το οποίο οι επενδυτές αντισταθμίζουν τον κίνδυνο των επενδύσεων σε κρατικά ομόλογα, θα διευκολύνει την προσέλκυση κεφαλαίων στην ελληνική αγορά ομολόγων.

Σημειώνεται ότι η απόδοση του cds πενταετούς διάρκειας κυμαίνεται στις 449 μονάδες βάσης δηλαδή 4,49%, ενώ της Πορτογαλίας βρίσκεται στις 178 μονάδες βάσης.

Στην κορύφωση της κρίσης το ελληνικό cds είχε εκτιναχθεί στις 5.000 μονάδες βάσης, ήτοι 50%.

 

Πηγή: voria.gr

 

Συμφωνία ύψους 37 εκατ. ευρώ υπέγραψαν με την κινεζική COFCO Wines & Spirits Co Ltd οι εταιρείες Μπουτάρη Οινοποιητική και Κυρ Γιάννη, σε συνεργασία με την εταιρεία του κ. Μιχάλη Μπουτάρη, Boutari (Shanghai) Wine Co. Ltd.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για μια συμφωνία μεγάλης σημασίας για τον ελληνικό, οινικό κλάδο που ανοίγει τις πόρτες για προβολή, ανάπτυξη και περαιτέρω συνεργασίες στην κινέζικη αγορά.

Η συμφωνία έχει 5ετή διάρκεια και ξεκινάει από φέτος το καλοκαίρι εστιάζοντας αρχικά στην προώθηση των κλασσικών, ελληνικών ποικιλιών (Ξινόμαυρο, Μοσχοφίλερο και Αγιωργίτικο), με προοπτική να επεκταθεί και σε άλλες ποικιλίες.

Η εταιρεία COFCO Wines & Spirits Co Ltd, που υπογράφει τη συμφωνία, αποτελεί τη μεγαλύτερη, κρατική εταιρία τροφίμων και ποτών στην Κίνα και η συνεργασία μαζί της εγγυάται τη μεγάλη ανάπτυξη και σωστή προώθηση του ελληνικού κρασιού στην αγορά της Κίνας.

«Το κινεζικό επενδυτικό ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά μπορεί να αποφέρει πολλά και σημαντικά οφέλη στη χώρα μας. Το γεγονός όμως ότι το συγκεκριμένο ενδιαφέρον έχει εστιαστεί και στο ποιοτικό, ελληνικό κρασί αποφέρει πολλαπλάσια οφέλη όχι μόνο στην εταιρεία μας αλλά και στον ελληνικό, οινικό κλάδο, αφού θα συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη των εξαγωγών και την εξάπλωσή του ελληνικού κρασιού παγκοσμίως» δήλωσε μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μπουτάρη Οινοποιητική Α.Ε. Κωνσταντίνος Μπουτάρης.

Πηγή: voria.gr