Θετικά μηνύματα στέλνει η βιομηχανία κρουαζιέρας στην Ελλάδα μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας παραμονής στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα. «Η συμφωνία για παραμονή της Ελλάδος στο ευρώ ηρεμεί τις γαλανές ακτές της πατρίδας μας για την κρουαζιέρα» αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θόδωρος Κόντες.

Ο κ. Κόντες θεωρεί ότι τώρα χρειάζεται από πλευράς πολιτείας άμεση ανταπόκριση στην εξομάλυνση του τραπεζικού συστήματος για τη διακίνηση κεφαλαίων των εταιρειών, αλλά και την εξυπηρέτηση των τουριστών, με αντίστοιχη ικανοποίηση όλου του φάσματος του εμπορικού κλάδου.

«Θα συνεχίσουμε να ενημερώνουμε με θετικά στοιχεία τους συνεργάτες μας και τουριστικούς φορείς ανά τον κόσμο, με σκοπό να διασώσουμε το μεγαλύτερο δυνατό τουριστικό ρεύμα και να αναστρέψουμε το αρνητικό κλίμα που υπήρχε το τελευταίο διάστημα. Η προσπάθεια βέβαια θα αφορά προγραμματισμούς σε ορίζοντα τουλάχιστον δύο ετών και θα πρέπει να συμμετέχει ενεργά και ο κρατικός φορέας με τα αρμόδια υπουργεία» σημειώνει χαρακτηριστικά.

Σε ό,τι αφορά τα θέματα της κρουαζιέρας, ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ τονίζει ότι τώρα είναι αναγκαίο να υλοποιηθεί η δέσμευση για συγκρότηση της «Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας».

Εθνική επιτροπή

Σκοπός της Επιτροπής αυτής θα είναι η με ταχείες διαδικασίες μελέτη των θεμάτων-προβλημάτων του κλάδου, ώστε να μπορούν να προωθούνται οι διαδικασίες από κάθε αρμόδιο κρατικό όργανο, προκειμένου για την επίλυσή των, με στόχο τη δημιουργία ελκυστικών όρων ανάπτυξης του τόσο σημαντικού για τη χώρα μας κλάδου αυτού της τουριστικής ναυτιλίας, με τα γνωστά οφέλη για την τοπική κοινωνία της ευρύτερης περιοχής των δεκάδων λιμένων προσεγγίσεως κρουαζιερόπλοιων.

«Ο ελληνικός εφοπλισμός και οι επιχειρήσεις γενικά στη ναυτιλία έχουν αποδείξει έμπρακτα στο παρελθόν, σε δύσκολες στιγμές της πατρίδας μας, ότι στηρίζουν τον τόπο αυτό και εν γένει την οικονομία με διάφορους τρόπους, συμπεριλαμβανομένων δωρεών ιδρυμάτων» υπογραμμίζει ο κ. Κόντες και καταλήγει: «Η εξομάλυνση λειτουργίας των τραπεζών, η συναλλαγματική πολιτική, η απασχόληση Ελλήνων υπαλλήλων και ναυτικών θα πρέπει να είναι στις προτεραιότητες του κράτους για τις αναγκαίες ρυθμίσεις».

Πηγή: naftemporiki.gr

Το 2014 ήταν μία ακόμη καλή χρονιά για την ΟΛΘ ΑΕ, μία χρονιά κατά πολύ καλύτερη από την προηγούμενη σε όρους διακίνησης εμπορευμάτων, αφού τα στοιχεία δείχνουν αύξηση της τάξης του 15% στο συμβατικό φορτίο και άνω του 8% στις κινήσεις των containers.

Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που βαδίζει για μία επιπλέον χρονιά με υψηλούς τζίρους και κέρδη, πέτυχε,  κυρίως λόγω της διακίνησης μεγαλυτέρων φορτίων από σημαντικούς πελάτες όπως ο ΤΙΤΑΝ, η ΛΑΡΚΟ και η FENI Industries, να διευρύνει  ακόμη παραπάνω, μεταξύ 2013-2014,  την αύξηση στις διακίνηση εμπορευμάτων.

Όπως πληροφορείται η Voria.gr, το 2014 από τον ΟΛΘ διακινήθηκαν 4,8 εκατ. τόνοι  συμβατικού φορτίου, όγκοι μεγαλύτεροι από τις πρόσφατες προβλέψεις (+15% στο σύνολο του έτους), ενώ οι κινήσεις στα containers διαμορφώθηκαν στις 238.000, δίνοντας σε σύνολο έτους μία αύξηση άνω του 8%.

Για την ΟΛΘ Α.Ε., η διακίνηση χάλυβα και χαλυβουργικών αποτελεί σημαντικό αντικείμενο καθώς από τις προβλήτες του λιμανιού διακινούνται περί τις 800.000 τόνοι χαλυβουργικών.  Ένα σημαντικό τμήμα αυτών, περίπου το 1/4, αφορά τη δραστηριότητα της Hellenic Steel ( 200.000- 250.000 tn.) και οπωσδήποτε σε περίπτωση που οριστικά παύσει η λειτουργία της συγκεκριμένης χαλυβουργίας, ο ΟΛΘ θα απωλέσει ένα ποσοστό 4%-5% στο σύνολο της διακίνησης.

Ειδικά στα χαλυβουργικά, μέσω του ΟΛΘ διακινούνται προϊόντα για ΣΙΔΜΑ και ΣΙΔΕΝΟΡ αλλά και για τις χαλυβουργίες των δυτικών Βαλκανίων.

Πηγή: voria.gr της κ. Άννης Καρολίδου

Χαμηλότερες κατά 15 ευρώ είναι τις τελευταίες ημέρες και μέχρι το τέλος του χρόνου οι χρεώσεις των κοντέινερ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Κι αυτό διότι στις αρχές Δεκεμβρίου η διακίνηση ξεπέρασε το όριο που είχε θέσει για ολόκληρο το 2014 η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ.

Όπως είχε εξαγγείλει η διοίκηση, μετά τη συνολική διακίνηση 225.000 κοντέινερ μέσα στο 2014 –πρόκειται για τον αριθμό κοντέινερ του 2013 συν 2,0%-, στα υπόλοιπα μέχρι το τέλος του έτους θα παρέχεται έκπτωση 15 ευρώ στο τιμολόγιο της φορτοεκφόρτωσης από και προς το πλοίο, είτε είναι έμφορτα, είτε κενά. Την έκπτωση που παρέχεται για τις επιπλέον πωλήσεις απολαμβάνουν είτε ο παραλήπτης του εκάστοτε φορτίου (εισαγωγέας), είτε ο αποστολέας του φορτίου (εξαγωγέας).

Παρόμοιο κίνητρο θα ισχύσει και για το επόμενο έτος 2015 το οποίο θα ανακοινωθεί στις αρχές του χρόνου.

Για το θέμα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης δήλωσε: «Περίπου ένα μήνα πριν το τέλος του 2014 το λιμάνι της Θεσσαλονίκης «έπιασε» το στόχο στη διακίνηση των κοντέινερ, καταγράφοντας μεγαλύτερη αύξηση από τις εκτιμήσεις που υπήρχαν στις αρχές του χρόνου. Αυτό μας επιτρέπει να προσφέρουμε έκπτωση στα πρόσθετα κοντέινερ, κίνηση που εντάσσεται στο πλαίσιο της πελατοκεντρικής πολιτικής που ακολουθεί η ΟΛΘ. Πρόκειται στην ουσία για μια επιβράβευση των εξωστρεφών επιχειρήσεων που στηρίζουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και την εθνική οικονομία σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία».

Πηγή: voria.gr

Μία μεγάλη τηλεφωνική έρευνα για την καταγραφή των μετακινήσεων στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης οργανώνουν ο δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (IMET) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (EKETA).

Η έρευνα θα διαρκέσει έναν περίπου μήνα και αποτελεί τμήμα της υλοποίησης του Διακρατικού Έργου με τίτλο «RAIL4SEE – Rail hub cities for South East Europe» που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα SEE Europe.

Βασικός σκοπός της έρευνας είναι να αποτυπωθεί το προφίλ των καθημερινών μετακινήσεων των πολιτών ενώ τα συλλεγόμενα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν για την βελτίωση του σχεδιασμού της κυκλοφορίας στην πόλη.

Όπως τονίζουν οι εκπρόσωποι του Ινστιτούτου, το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο έχει σχεδιαστεί στα πρότυπα ερωτηματολογίων που χρησιμοποιήθηκαν σε έρευνες μεγάλων αστικών κέντρων παγκοσμίως και έχει τροποποιηθεί σύμφωνα με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζουν οι μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη. Σε αυτό, γίνεται αποτύπωση των καθημερινών μετακινήσεων στην πόλη και των παραγόντων με τους οποίους ο κάτοικος της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης διαλέγει το μέσο που θα μετακινηθεί.

H διαδικασία για όσους πολίτες δεχτούν τηλεφωνική κλήση στο σπίτι τους δεν θα διαρκέσει περισσότερο από 15 λεπτά. Με αυτό τον τρόπο συμβάλουμε στην επίλυση των
κυκλοφοριακών προβλημάτων της πόλης μας και στην βιώσιμη ανάπτυξη της.

Συγχρόνως κάθε πολίτης, που θα συμμετάσχει στη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου, λαμβάνει ταυτόχρονα μέρος στην κλήρωση για ένα iPad mini τελευταίας τεχνολογίας. Στην περίπτωση που κάποιος πολίτης επιθυμεί να λάβει μέρος στην έρευνα και δεν βρεθεί ανάμεσα στο άτομα που θα κληθούν να απαντήσουν τηλεφωνικά, θα υπάρχει σε λίγες μέρες διαθέσιμη φόρμα στην ιστοσελίδα www.imet.gr του ΙΜΕΤ, όπου μπορεί να συμπληρώσει ηλεκτρονικά το ερωτηματολόγιο, δηλώνοντας τις μετακινήσεις του.

Πηγή: voria.gr